Owl on a Pillow

DSCF1567

Da molto tempo avevo questo post in sospeso, ancora prima di partire per l’Olanda. Purtroppo però avevo perso le foto del lavoro finito, quindi lo pubblico ora che sono tornata, ed il soggetto è anche in tema natalizio.
Ho preso il disegno da un sito specializzato in schemi per il ricamo e l’ho ricalcato a matita sulla stoffa. Questa è solo una delle varie tecniche per trasferire i disegni da ricamare, secondo me la più semplice. I punti utilizzati sono quelli base del ricamo: punto margherita e punto nodino per alcuni fiori, punto erba per i contorni e il punto raso per riempire i petali. In internet potete trovare tutte le spiegazioni passo passo se siete delle principianti come me. 

For a long time I had this outstanding post, before leaving for Holland. Unfortunately I lost the photos of the finished work, so I post it now that I’m at home, and the subject is also in Christmas theme.
I picked the design from a specialized site in embroidery patterns and I traced with the pencil on the fabric. This is just one of several techniques to transfer embroidery designs, I think the easiest. The stitches are basic: daisy stitch and french knot for some flowers, stem stitch for the edges and the satin stitch to fill the petals. If you are a beginners like me, you can find many tutorials in internet and the explanations step by step.

DSCF1336

DSCF1569

DSCF1337

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s