Pomegranate Jam

melograno

Cosa fare con i melograni che abbondano sugli alberi dei nostri giardini in questi giorni? Ebbene sì, si può fare la marmellata anche con i melograni. Anche se comporta tanto lavoro con poco risultato (da tre melograni ho ricavato solo un vasetto), vi assicuro che chi ama questo frutto ne adorerà anche la marmellata. Inoltre non è una confettura che trovate facilmente al supermercato, quindi potrete vantarvi di averla nella vostra dispensa, e mangiarla anche quando il frutto è fuori stagione.

Ingredienti:
4 melograni;
zucchero;
un limone.

Sgranate i melograni e schiacciate i chicchi con uno schiacciapatate. Mettete il succo in una pentola e aggiungete tanto zucchero quanto il peso del liquido ricavato. Cuocete a fiamma moderata, mescolando per far sciogliere lo zucchero. Aggiungete la scorza grattugiata del limone e continuate a mescolare fino a quando, facendo la solita prova con un po’ di marmellata su un piattino, non vedrete che si è rappresa. Invasate e mettete a testa in giù il vasetto.

What to do with pomegranate on trees that abound in our gardens these days? Yes, you can make jam with pomegranates. Even if it involves a lot of work with little result (three pomegranates I got only a jar), I assure you that those who love it will love this fruit also jam. It is also not a jam that easily found at the supermarket, so you can brag to have in your pantry, and eat even when the fruit is out of season.

Ingredients:
4 pomegranates;
sugar;
a lemon.

Shell pomegranates and squeeze the beans with a potato masher. Put the juice in a pot and add as much sugar as the weight of the liquid obtained. Cook over moderate heat, stirring to dissolve the sugar. Add the lemon zest and continue stirring until, by the usual test with a little of jam on a saucer, you will not see that it is congealed. Pot jam and put the jar upside down the jar.

DSCF1307

DSCF1311

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s